Indie są największym zagranicznym użytkownikiem samolotów Su-30, zamawiając łącznie 272 maszyny tego typu. Wersja indyjska – Su-30MKI – była początkowo montowana w rosyjskich zakładach w Irkucku, ale z czasem linia końcowego montażu oraz część łańcucha dostaw zostały przeniesione do Indii, do zakładów Hindustan Aeronautics Limited (HAL). Indyjskie Su-30MKI uchodzą za najnowocześniejsze spośród wszystkich wariantów tej maszyny, dzięki szerokiemu wykorzystaniu izraelskich i francuskich podzespołów. Do czasu wprowadzenia samolotów Rafale były one uznawane za najlepsze w indyjskich siłach powietrznych, a do dziś stanowią ich trzon. Z biegiem lat Indie rozwinęły wokół Su-30 własny ekosystem produkcji uzbrojenia, a w tej chwili planują stworzenie jego zaawansowanej modernizacji – tzw. „Super Suchoja”, wyposażonego m.in. w indyjski radar AESA Uttam AFAR.