Wojskowe Zakłady Lotnicze nr 1 chcą wspólnie z firmą Babcock utworzyć w Łodzi Centrum Utrzymania i Wsparcia Floty Śmigłowców Sił Zbrojnych RP oraz Centrum Szkolenia Technicznego. Brytyjski koncern zbrojeniowy zajmuje się szkoleniem pilotów śmigłowcowców wojskowych oraz maszyn używanych przez służby m.in. w Wielkiej Brytanii, Australii, Kanadzie i Francji.
Podczas Międzynarodowego Salonu Przemysłu Obronnego w Kielcach koncern Babcock International Group oraz Polska Grupa Zbrojeniowa SA podpisały umowę o strategicznej współpracy (Strategic Cooperation Agreement – SCA), w której zobowiązały się do zacieśniania kooperacji w obszarach morskim oraz lotniczym. Oba holdingi od kilku lat współpracują przy programie budowy na potrzeby Marynarki Wojennej RP trzech fregat rakietowych o kryptonimie Miecznik. Okręty te, których zbudowanie powierzono Stoczni Wojennej PGZ, bazują na projekcie brytyjskich fregat typ Arrowhead 140, które Babcock opracował na potrzeby Royal Navy.
1 października Babcock poinformował, iż w ramach zacieśniania współpracy z polskim przemysłem w kolejnych obszarach podpisał z należącymi do PGZ-etu Wojskowymi Zakładami Lotniczymi nr 1 porozumienie o współpracy (Memorandum of Understanding – MoU). Na jego mocy na terenie łódzkiej spółki ma powstać Centrum Utrzymania i Wsparcia Floty Śmigłowców Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej oraz Centrum Szkolenia Technicznego.

![Gen. Stańczyk: Nie ma problemu z „betonozą" w WOT [WYWIAD]](https://cdn.defence24.pl/2025/10/31/1200xpx/bxTfpky8qCc4BDnyq1QKhhagwfSUUNBlmpCXIl5C.6dqf.jpg)










